SCM ondersteunt op afstand

428Leestijd: < 1 minuut
SCM presenteert smarttech digital service op afstand.

RIMINI – Vanwege het coronavirus is het ook voor SCM steeds lastiger om klanten te voorzien van de juiste begeleiding. Zo heeft SCM besloten om niet deel te nemen aan Holz Handwerk, ook niet nu de beurs is uitgesteld tot eind juni. De machineleverancier ondersteunt haar klanten nu op afstand. 

Technologische innovatie, digitale fabriek en allround ondersteunende diensten aan de klant zijn de belangrijkste doelstellingen van SCM, die vandaag de dag meer dan ooit aan de zijde van alle professionals in de industrie willen blijven staan met zijn Smart&Human Factory, evenals technologieën en state-of-the-art digitale diensten die in deze delicate tijden verder worden versterkt. Praktische demonstraties, training en optimalisatie van onderhouds- en assistentieactiviteiten worden zelfs op afstand voortgezet dankzij het ‘Maestroconnect’-platform dat direct toegang biedt tot een breed scala aan diensten, zodat houtbewerkingsbedrijven kunnen worden geflankeerd en ondersteund door het SCM-team, zelfs in ‘virtuele’ modus.

Bijzonder is de ‘Smartech’ augmented reality bijstand. Dankzij een draagbare computer en een specifieke controle software kunnen SCM-deskundigen diagnosticeren en problemen oplossen in real time. Smartech bevat video-, camera-, microfoon- en luidsprekerfuncties met draadloze verbinding. Dit zorgt voor handsfree, tweerichtingscommunicatie met interactieve datadeling.

E-Campus

Ook presenteert SCM online cursussen, video-tutorials en virtuele klaslokalen waar technologische kennis wordt gedeeld. Alle trainingsactiviteiten voor technici bij de vestigingen, dealers en klanten die deel uitmaken van het SCM internationale netwerk kunnen eenvoudig, snel en slim doorgaan dankzij het ‘e-Campus’ platform, elke ruimte-tijdbarrière overwinnen en verder versterken. Alles wat Campus en het SCM Group training Centre biedt, is toegankelijk in één virtuele ruimte.

Personalisering

De opleidingen die SCM aan klanten aanbiedt worden steeds verder verbeterd en verder gepersonaliseerd op basis van specifieke indivuiduele behoeften van bedrijven in de industrie.