Homag Treff 2020 presenteert digitale variant

154Leestijd: 2 minuten
Homag heeft voor de Homag Treff een hybride event format ontwikkeld genaamd Live.Homag.

SCHOPFLOCH – Speciale tijden vereisen speciale maatregelen. De Homag Treff blijft een vaste waarde op de kalender, zij het in een nieuwe vorm. Homag heeft een hybride event format ontwikkeld genaamd Live.Homag, waarmee klanten kunnen kiezen uit meer dan vijfhonderd presentaties.

Ter gelegenheid van het 60-jarig bestaan van het bedrijf zal dit digitale platform klanten uit de handel en industrie in staat stellen om zestig dagen lang kennis te maken met innovatieve oplossingen met een focus op gebruiksvriendelijkheid en efficiëntie – in verschillende talen, gratis en gemakkelijk toegankelijk via een internetbrowser.

Live presentatie

Er is ook een optie om live, face-to-face vergaderingen bij Homag te organiseren – om oplossingen op het gebied van service, machinetechnologie, digitale assistenten, consulting en kwalificatie uit de eerste hand te ervaren. Op de wereldwijde persconferentie zal Homag deze oplossingen nader presenteren en ook inzichten en visies geven op actuele en toekomstige bedrijfsontwikkelingen.

Bedrijfsontwikkeling tijdens en na corona

Het spreekt voor zich dat de houtbewerkingsindustrie – en dus ook Homag in hun jubileumjaar – de impact van de pandemie heeft gevoeld. Bijna alle grote projecten werden uitgesteld; de effecten hiervan werden echter grotendeels beperkt dankzij het brede klantenbestand. Bovendien bleef de levering van materialen stabiel, waardoor de productie in de meeste fabrieken normaal kan worden voortgezet. Het meest positief is echter het feit dat bijna het hele personeelsbestand de afgelopen maanden gezond is gebleven. Bovendien merkt Homag langzaam een lichte opleving van de klantactiviteit in veel regio’s van de wereld.

Consulting service

Op het gebied van consulting staat momenteel één onderwerp bovenaan de agenda: transparantie. Om dit te garanderen heeft Homag verschillende tools ontwikkeld, waaronder ‘Design to Cost’ en ‘100% Production Transparency’. De eerste maakt het mogelijk om productkosten te visualiseren op een manier die doelgerichte besluitvorming en nauwkeurige prijzen vergemakkelijkt, evenals ontwerpaanpassingen om de kosten te optimaliseren. De tweede oplossing richt zich rechtstreeks op de intralogistiek van het bedrijf. Hiermee kunnen waardestromen worden geanalyseerd op basis van de belangrijkste kerncijfers en specifieke, praktische aanbevelingen worden gegenereerd, zonder tijdrovende en kostenintensieve IT-oplossingen.

Digitale assistentie

De productieAnalyzer genereert vergelijkbare voordelen voor de handel en de industrie. De app biedt een compact overzicht van alle machines in bedrijf, inclusief real-time machinestatus, analyse van de meest relevante sleutelfiguren en mogelijkheden voor verbetering – allemaal in één oogopslag.

Machinetechnologie

Uiteraard zijn er ook een aantal nieuwe ontwikkelingen op het gebied van machinetechnologie die via Live.Homag gepresenteerd zullen worden. Op het gebied van kantenafwerking gaat het bijvoorbeeld om een gemotoriseerde toproldrukeenheid, een klein onderdelenpakket met smalle rolhoogte, hoogwaardige acrylrandverwerking en automatische verandering van het lijmtype of de kleur, evenals lijm-kwantiteitsduren.

Service

Meer dan ooit is deze toegevoegde waarde voor klanten uit de handel en industrie de kern van de serviceoplossingen van Homag.. Met nieuwe serviceconcepten voor klanten van verschillende grootte bundelt Homag haar nieuwe oplossingen op het gebied van OEE en training, evenals haar eShop en reparatieservice. Voor het eerst biedt Homagklanten een aantrekkelijk totaalpakket met diensten met toegevoegde waarde. Net op tijd voor de Homag Treff biedt Homag 6 procent korting op reserveonderdelen.

De Live.Homag is te bezoeken via de website Homag.de