Weekamp Deuren in andere handen

GORINCHEM – Deli Home (een participatie van NPM Capital), producent en distributeur van constructieve & decoratieve woonproducten, maakt bekend dat zij overeenstemming heeft bereikt over de overname van Weekamp Deuren.

De assortimenten van Deli Home en Weekamp sluiten naadloos op elkaar aan. Waar Deli Home met haar dochteronderneming Skantrae met name een sterke positie heeft in binnendeuren, heeft Weekamp een sterke positie in buitendeuren. Skantrae is primair een handelsonderneming, terwijl Weekamp vooral maatwerkproductie levert. De overname van Weekamp is daarmee een logische stap die past binnen de strategie van internationalisering, schaalvergroting, maatwerkoplossingen en eigen productie.

De overname biedt groeikansen voor beide bedrijven, binnen alle sectoren waar men op dit moment actief is. Daarnaast kunnen voordelen worden gerealiseerd op onder andere inkoop, productie, voorraden en logistiek. Op deze manier kan de expertise van beide bedrijven nog beter worden benut en uitgebouwd; samen ontstaat een sterke partij in deuren met ruim 100 miljoen euro omzet en bijna duizend medewerkers. De overname zal aan de Autoriteit Consument & Markt (ACM) ter beoordeling voorgelegd worden. De verwachting is dat de voorgenomen overname medio november 2019 kan worden afgerond. Beide bedrijven zullen na de overname op gebruikelijke wijze en vanuit hun huidige locaties blijven opereren.

Johan Weekamp, CEO Weekamp Deuren ziet met vertrouwen de toekomst tegemoet: “Wij hebben met Deli Home de beste partij gevonden waarmee we ons bedrijf naar een volgende fase kunnen loodsen. Mijn broer en ik hebben de afgelopen 40 jaar een spannend jongensboek geschreven. Met deze stap bieden we onze medewerkers, klanten en leveranciers ook in de toekomst de continuïteit die ze verdienen.” Volgens Victor Aquina, CEO Deli Home past Weekamp perfect tussen de andere Deli-dochterondernemingen: “Weekamp biedt ons een unieke kans om versneld te investeren in maatwerk producten in het voor ons belangrijke deuren-assortiment. Het sluit perfect aan op onze strategie. Daarnaast is Weekamp een familiebedrijf, net als de andere dochterondernemingen die Deli Home eerder acquireerde. Daarmee houden we ondernemerschap, passie en technische kennis hoog in het vaandel”.

Over Deli Home

Deli Home is bekend van de merken CanDo, Bruynzeel, Lundia en Skantrae. Het bedrijf is producent en distributeur van de productgroepen hout, deuren, vloer & trap, opbergen, horren en sanitair. Deli Home heeft achthonderd medewerkers, is actief in tien landen en realiseert een omzet van € 260 miljoen.

Over Weekamp

Weekamp is een zelfstandig familiebedrijf, opgericht in 1978 en gevestigd in Dedemsvaart. De deuren van Weekamp vinden hun weg naar zowel de seriematige als de individuele nieuwbouw, maar ook naar de grootschalige woningrenovatie. Weekamp levert aan de groothandel (bouwmaterialen en retail), aan de timmerindustrie en aannemers.
Weekamp heeft eigen (maatwerk)productielocaties in de fabrieken in Tsjechië en Indonesië en daarnaast vestigingen in Dedemsvaart (hoofdkantoor) en het Verenigd Koninkrijk (verkoopkantoor). Weekamp heeft 850 medewerkers en ruim € 50 miljoen omzet.

DELEN