Houtpaviljoen verdubbelt beursoppervlak

Dit jaar presenteert het houtpaviljoen zich met de slogan ‘Bouwen op Hout – versie 2.0’.

UTRECHT – Het Houtpaviljoen is ook in 2019 een vast onderdeel van de BouwBeurs. In hal 10 is maar liefst 200 vierkante meter gereserveerd voor de deelnemende bedrijven. Net als voorgaande edities is het Houtpaviljoen een initiatief van bedrijven en organisaties uit binnen- en buitenland. Op donderdag 7 februari staat de inmiddels ook alweer traditionele houtborrel op het programma.

Het Houtpaviljoen telt zo’n 75 deelnemers. Het is de derde keer dat het Houtpaviljoen in de huidige vorm plek inneemt in hal 10. PEFC Nederland is één van de founders. Patricia Dolman, namens PEFC Nederland: “We zijn heel blij dat de houtindustrie ons steunt om het gebruik van het hout in de bouw te promoten op de beursvloer. Sinds de eerste editie van het houtpaviljoen in 2015 loopt hal 10 vol met houtbedrijven die het gebruik van hout promoten.”

Om te laten zien dat hout een bouwmateriaal met potentie is en zich volop ontwikkelt presenteert het Houtpaviljoen zich met de slogan ‘Bouwen op Hout – versie 2.0’. Het paviljoen is mede vanwege de opvallende standbouw een publiekslieveling. In 2015 bedroeg de omvang nog 60 vierkante meter. In 2017 werd dat uitgebreid naar 100 vierkante meter en dit jaar vindt dus een verdubbeling plaats; een teken dat hout als bouwmateriaal aan populariteit wint.

Fouding fathers van het Houtpaviljoen: Assink Hout, Scantimber/Hasslacher, PEFC Nederland, Ingenieursbureau Evan Buytendijk (IEB), De Malaysian Timber Certification Council (MTCC), De Malaysian Timber Council (MTC), het Houtcollectief en het vakblad Houtwereld.

DELEN